Parkolási lehetőségek bővítése a faluközpontban
Normál hétköznapokon a faluközpontban található parkolóhelyek száma ki tudja elégíteni az igényeket, ám nagyobb rendezvények esetén már gondot okoz a parkolás. A Szedmák telek hosszú távon valószínűleg nem parkolóként lesz hasznosítva, ami tovább csökkenti a parkolóhelyek számát. Tekintsük át együtt, hogy kell-e, és ha igen, milyen módon lehet bővíteni a parkolási lehetőségeket a faluközpontban.
Jelenlegi kijelölt parkolóhelyek a faluközpontban
- Önkormányzat melletti parkoló: xxx beálló
- Egészségház mögötti parkoló: yyy beálló
- Régi óvoda előtti parkoló: zzz beálló
- Szedmák ház helyén kialakított parkoló: kb. aaa beálló
- Faluház öblében kialakított parkoló: bbb beálló, de ezek a dolgozók számára fenntartott helyek (biztosan jól van ez így?)
- Buszfordulóban kialakított parkoló: ccc beálló
- Fő utca felső szakaszán az árok alagcsövezésével kialakított parkoló: ddd beálló
- Iskola Budai úti kerítése mentén kialakított murvás parkolóhelyek: eee beálló
- Zöldségbolt melletti parkoló: fff beálló
- Fentieken túl az út szélén történő parkolással elfér még további ggg autó
Mindösszesen: iii parkolóhely
A parkolási helyek lehetséges bővítése
A parkolási lehetőségek bővítésének egyik lehetséges módja a Fő utca felső szakasza menti árok alagcsövezésével és betemetésével létrehozható zöldterület + parkoló – ez a buszfordulótól a levendulásig létrehozna egy gyalogosan is kényelmes járható utat, hozzácsatolná a bölcsőde, óvoda, Faló büfé, a játszótér és a sportpálya területét a faluközponthoz, emellett a Faluház rendezvényeihez biztosítana további parkolóhelyeket. Emellett a hétvégi kirándulódömping idején is csökkentené a parkolási káoszt. Az árok szélessége bőven elegendő ahhoz, hogy a parkolóhelyek mellett széles zöldövezet jöjjön létre, a jelenlegi mély és az év nagy részében elgazosodott, közhozzáféréssel nem rendelkező árok helyett.
Terheléscsökkentés időkorlátos parkolás bevezetésével
Pontosan nem felmért mértékben a P+R jellegű parkolás is csökkenti a parkolási lehetőségek számát a központban, mert aki reggel autóval jön a buszmegállóig és utána estig ott áll az autója, az egész napra lefoglalt egy parkolóhelyet. Ha célunk lenne a P+R jellegű parkolásnak a visszaszorítása – vagy fizetőssé tétele – az csökkentené a központban található parkolóink terhelését. az, hogy milyen mértékben, az felmérés tárgyát képezhetné. Az időkorlátos parkolás is technikai fejlesztést igényelne.

